NOLIKUMS

1.    MĒRĶIS

2.1. Noteikt labākos Rīgas un Latvijas rogainerus dažādās vecuma grupās un distancēs.
2.2. Palielināt aktīvo rogaineru skaitu un veicināt sportistu meistarības izaugsmi.
2.3. Veicināt Rīgas iedzīvotājiem un viesiem veselīgu un dabai draudzīgu dzīvesveidu. Iesaistīt Rīgas iedzīvotājus fiziskās aktivitātēs un rosināt pievērsties veselīgākam dzīves veidam.
2.4. Palielināt rogaininga sporta atpazīstamību Rīgā un Latvijā
2.5. Apvienot orientēšanās sportā velobraukšanu, skriešanu un komandu orientēšanos.
2.6. Iesaistīt dažādu vecuma dalībniekus, piedāvājot dažādus sporta veidus (skriešanu un velobraukšanu), distances (2h, 4h, 6h, O-Run, MTB-O) un vecuma grupas (Juniori, Seniori, Family, Open).

2.    NORISES LAIKS UN ORGANIZATORS

2.1. Rogaininga seriāls notiek sekojošos posmos:
Baldones pakalnu rogainings - 25. marts

Liepājas kanālu rogainings - 22. aprīlis
Rīgas lidostas rogainings - 21. maijs
Strenčupītes rogainings - 15. jūlijs
Ādaži Gaujmalas rogainings - 16. septembris
Rīgas ezeru rogainings - 4. novembris

2.2. Par rogaininga organizēšanu ir atbildīga biedrība “Piedzīvojumu sacensību apvienība” (xEvents). Kontaktinformācija: e-pasts: xrace@xrace.lv.

3.    VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

3.1.    Rogainings ir sacensības, kur komandas (MTB un rogaininga skrējiena distancēs - indivīdi), orientējoties apvidū, pašu izvēlētā secībā apmeklē kartē atzīmētos kontrolpunktus, kam norādītas dažādas punktu vērtības, cenšoties savākt pēc iespējas lielāku punktu kopsummu savas distances kontrollaikā.
3.2.    Distancē dalībnieki pārvietojas tikai ar kājām (MTB distancēs ar velo), navigācijai izmantojot sacensību organizatoru izsniegto karti. Distances laikā atļauts izmantot elektroniskās navigācijas ierīces tikai apmaldīšanās gadījumos.  
3.3.    Rogaininga laikā satiksme netiek apturēta, un dalībnieku pienākums, apmeklējot distances kontrolpunktus, ir ievērot atvijas Republikas ceļu satiksmes noteikumus, sekot sacensību tiesnešu un organizatoru norādījumiem un ievērot speciāli marķētās vietas distancē un sacensību centrā. 
3.4.    Sacensību organizatori patur tiesības aizturēt startu, mainīt sacensību gaitu, aizturēt komandas distancē vai arī apstādināt sacensības, ja tas saistīts ar bīstamiem laika apstākļiem vai citiem apstākļiem, kas saistīti ar drošības apdraudējumu sacensību dalībniekiem. 
3.5.    Sacensību ietvaros ir atļauts uzņēmuma vai organizācijas nosaukuma vai zīmola iekļaušana komandas nosaukumā, uzlīmes uz inventāra, dalībnieku apģērba atbilstoši šim nolikumam. Jebkura veida ar organizatoriem nesaskaņotas uzņēmumu vai organizāciju reklāmas aktivitātes sacensībās un ar to saistītajos pasākumos ir aizliegtas. Sods par šī punkta neievērošanu ir 2000 EUR. Reklāma ir atļauta uz dalībnieku drēbēm, apaviem un sacensību ekipējuma (mugursomas u.c.).
3.6.    Protesti iesniedzami rakstveidā ne vēlāk kā 15 minūšu laikā pēc rezultātu paziņošanas, iemaksājot 30 EUR drošības naudu. Tā tiks atdota, ja protests tiks apmierināts. Protests tiek izskatīts uzreiz, ja nav nepieciešama papildu informācija un izmeklēšana. Par pieņemto lēmumu tiek informētas visas ieinteresētās puses. Galvenā tiesneša lēmums ir galīgs un visiem sacensību dalībniekiem saistošs. 
3.7.    Piesakoties sacensībām dalībnieki apliecina, ka neiebilst rogaininga laikā uzņemto fotogrāfiju un video materiālu izmantošanai jebkādām organizatora mārketinga un reklāmas aktivitātēm.
3.8.    Organizatori patur tiesības mainīt un labot šos noteikumus, kārtību un prasības jebkurā laikā pirms un sacensību laikā. 

4.    SACENSĪBU DISTANCES

4.1.    2h rogainings, 4h rogainings un 6h rogainings notiek 2-4 dalībnieku komandās, no kuriem vismaz viens sacensību dienā ir sasniedzis 18 gadu vecumu.
4.2.    2h O-Run rogainings notiek individuāli, kur dalībnieks izplāno savu distanci un 2h cenšas savākt pēc iespējas vairāk punktus skrienot.
4.3.    3h MTB rogainings notiek individuāli, kur dalībnieks izplāno savu distanci un 3h cenšas savākt pēc iespējas vairāk punktus braucot ar velo.
4.4.    Rogaininga pastaiga (2h ~5km) bērniem līdz 12 gadu vecumam (ieskaitot). Rogaininga pastaigās var doties izmantojot aplikāciju vai kopā ar sacensību organizatoru nodrošinātu instruktoru. Ja Rogaininga pastaigā piedalās bērns, kas jaunāks par 7 gadiem, tad viņam obligāti ir nepieciešama viena pieaugušā līdzdalība, kas pavada un uzņemas atbildību par bērnu.
4.5.    Rogaininga laikā satiksme netiek apturēta, un, piedaloties sacensībās, dalībnieku pienākums, ir ievērot Ceļu satiksmes noteikumus.

5.    DALĪBNIEKU GRUPAS

(Pēc vecuma, kas sasniegts sacensību gadā)

•    MJ, WJ, XJ (tikai 6h distancei) - vīriešu, sieviešu vai jauktās junioru grupas, visu komandas dalībnieku vecums līdz 22 gadiem (ieskaitot);
•    MV, WV, XV (tikai 6h distancei) - vīriešu, sieviešu vai jauktās senioru grupas, visu komandas dalībnieku vecums no 40 gadiem;
•    MSV, WSV, XSV (tikai 6h distancei) - vīriešu, sieviešu vai jauktās super senioru grupas, visu komandas dalībnieku vecums no 55 gadiem;
•    MO, WO, XO (2h, 4h un 6h distancēm) - vīriešu, sieviešu vai jauktās atklātās grupas;

•    VRUN, SRUN (2h O-RUN rogaininga skrējienam) - vīriešu, sieviešu.
•    VMTB, SMTB (3h MTB rogainingam ar velo) - vīriešu, sieviešu.

•    Family (2h, 4h un 6h distancēm) - ģimeņu grupa, komandā vismaz viena dalībnieka vecums sacensību dienā ir 12 vai mazāk gadi un vismaz viens dalībniekam ir 23 gadus vecs un vecāks.

6.    DALĪBAS MAKSA un REĢISTRĒŠANĀS un izmaiņu KĀRTĪBA

6.1.    Pieteikšanās sacensībām mājaslapā notiek līdz posma norises nedēļas ceturtdienai (ieskaitot). Reģistrēties iespējams arī posma norises dienā sacensību centrā, apmaksu veicot ar bankas maksājumu karti vai citu elektroniskā norēķina veidu.
6.2.    Maksājuma rekvizīti: Piedzīvojumu sacensību apvienība, reģ.nr.: 40008154479, bankas konts: LV39PARX0021201040001, banka: Citadele banka, maksājuma mērķis: Komandas nosaukums.
6.3.    Dalības maksa (vienam dalībniekam – maksā iekļauts ari SIAC idents):

25.03.2023  Baldone - līdz

05.03

12.03

19.03

25.03

22.04.2023 Liepāja - līdz

27.03

02.04

16.04

22.04

15.07.2023 Valmiera - līdz

11.06

26.06

09.07

15.07

16.09.2023 Ādaži - līdz

13.08

27.08

10.09

16.09

6h un 4h rogainingam

20

23

28

35

Līdz 18 gadiem un seniori no 62 gadiem

13

16

19

25

Bērni līdz 12 gadiem

3

5

5

7

2h un 3h MTB rogainingam un Rogaininga skrējienam

17

20

24

30

Jaunieši no 12-18 gadiem un seniori no 62 gadiem

11

13

15

20

Bērni līdz 12 gadiem

3

5

5

7

Bērnu pastaiga

3

5

5

7

Vecāki vai aizbildņi kas pavada bērnus

0

0

0

0

 

21.05.2023 Rīga - līdz

23.04

01.05

14.05

21.05

04.11.2023 Rīga - līdz

24.09

15.10

29.10

04.11

6h un 4h rogainingam

20

23

28

35

Līdz 18 gadiem un seniori no 62 gadiem

13

16

19

25

Bērni līdz 12 gadiem

3

5

5

7

2h un 3h MTB rogainingam un Rogaininga skrējienam

17

20

24

30

Jaunieši no 12-18 gadiem un seniori no 62 gadiem

11

13

15

20

Bērni līdz 12 gadiem

3

5

5

7

Bērnu pastaiga

3

5

5

7

Vecāki vai aizbildņi kas pavada bērnus

0

0

0

0

*Ar Goda ģimenes karti 3+ dalībnieki saņem 20% atlaidi no norādītās cenas reģistrējoties iepriekš. Par pieteikšanos rakstīt xrace@xrace.lv.

*Reģistrējot komandu visiem posmiem līdz 10.01.23 iespējams saņemt 20% atlaidi. Pēc tam līdz 27.02 tiek piemērota 15% atlaide. Komandu var reģistrēt, ja arī nezini visus komandas biedrus. Ja nezini komandas biedru, tad atzīmē pie reģistrācijas “Norādīšu dalībnieku vēlāk”. Nezināmo komandas biedra dalības maksa tiek aprēķināta pēc standartcenas uz noteikto reģistrācijas datumu.
Dalībnieku datu precizēšanu var veikt, sūtot izmaiņas līdz sacensību nedēļas otrdienai uz xrace@xrace.lv (skatīt zemāk nolikuma punktu par izmaiņu veikšanu). Pēc tam precizējot dalībniekus, dalības maksas starpība netiek atgriezta.

Pasākuma atcelšanas vai pārcelšanas gadījumā dalības maksu pilnā apmērā varēs saņemt atpakaļ vai pārcelt uz citu posmu pēc izvēles.

6.4.    Izmaiņas vai pievienot dalībnieku var veikt nosūtot informāciju organizatoriem uz e-pastu xrace@xrace.lv. Sacensību dienā izmaiņas var veikt Info teltī. Pēdējā nedēļā veikto izmaiņu rezultātā, dalībniekiem tiks piešķirti numuri bez vārda. Līdz sacensību nedēļas otrdienai izmaiņas tiks veiktas bez maksas, pēc tam 5 EUR.
Lai veiktu izmaiņas ir jārīkojas sekojoši:
1) jāraksta organizatoriem e-pasts uz xrace@xrace.lv un jāatsūt izmaiņas par komandas distanci, nosaukumu vai jaunā dalībnieka sekojoši dati:
- vārds, uzvārds (obligāts)
- dzimums (obligāts)
- dzimšanas dati (yyyy-mm-dd) formātā (obligāts)
- e-pasts (obligāts)
- tālrunis (obligāts)
- valsts
- pilsēta
2) Ja izmaiņas tiek veiktas pēc sacensību nedēļas otrdienai, jāveic apmaksa 5 EUR apmērā uz Piedzīvojumu sacensību apvienība, reģ.nr.: 40008154479, bankas konts: LV39PARX0021201040001, banka:  Citadele banka AS, maksājuma mērķis: Komandas nosaukums / izmaiņas.Pēc maksājuma saņemšanas (lai izmaiņas notiktu ātrāk, atsūtiet maksājuma uzdevumu), mēs veiksim izmaiņas.
Lai pievienotu dalībnieku jau esošai komandai ir jārīkojas sekojoši:
1) jāveic apmaksa pašreizējās viena dalībnieka dalības maksas apmērā (dalības maksas norādītas nolikumā) uz Piedzīvojumu sacensību apvienība, reģ.nr.: 40008154479, bankas konts: LV39PARX0021201040001, banka:  Citadele banka AS, maksājuma mērķis: Komandas nosaukums / papildus dalībnieks.
2) jāraksta organizatoriem e-pasts uz xrace@xrace.lv un jāatsūt jaunā dalībnieka sekojoši dati:
- vārds, uzvārds (obligāts)
- dzimums (obligāts)
- dzimšanas dati (yyyy-mm-dd) formātā (obligāts)
- e-pasts (obligāts)
- tālrunis (obligāts)
- valsts
- pilsēta
Pēc maksājuma saņemšanas (lai izmaiņas notiktu ātrāk, atsūtiet maksājuma uzdevumu), mēs veiksim izmaiņas.
6.5.    Dalības maksā ietilpst medaļa katram finišētājam, sacensību SI atzīmēšanās čipi (izņemot dalībniekus, kas pasākuma gadā vēl nav sasnieguši 3 gadu vecumu un rogaininga pastaigai), kartes izgatavošana, aproces, dalībnieka numurs, saspraudes, rezultātu fiksēšanas iekārtas un rezultātu apstrāde, dzēriena un enerģijas paka, medicīniskā palīdzība, uzvarētāju balvas un citi organizatoriski izdevumi. Sacensību centrā varēs iegādāties ISOSTAR sporta dzērienus, želejas un batoniņus.
6.6.    Aizpildot reģistrācijas pieteikumu mājas lapā un piedaloties sacensībās, visi dalībnieki apstiprina, ka ir iepazinušies ar šo nolikumu un uzņemas pilnu atbildību par savu veselību un iespējamām traumām distances laikā. Par nepilngadīgiem dalībniekiem atbildību uzņemas pilngadīgais komandas dalībnieks vai vecāki, iesniedzot rakstisku vecāku atļauju. Atļaujas paraugs atrodams te.
6.7.    Sacensību dienā, saņemot komandas starta paku (komandas numuru komplektu, SI kartes, aproces, pasūtīto īres inventāru), komandas pārstāvis, neatejot no izsniegšanas vietas, pārliecinās, ka tajā nekā netrūkst. Ja trūkst, tad nekavējoties jāpieprasa organizatoriem izsniegt iztrūkstošo. Dalībnieki ir atbildīgi par izsniegtā inventāra nodošanu organizatoriem uzreiz pēc finiša nebojātā veidā.
6.8.    Atsaucot dalību sacensībās komandai vai atsevišķam dalībniekam, neierodoties uz sacensībām, komandas diskvalifikācijas gadījumā dalības maksa netiek atgriezta vai pārcelta.
6.9.    Ja pasākuma brīdī spēkā esošie normatīvie akti atļauj tikai bezkontakta pasākumu, tad pasākuma formāts un pakalpojumu klāsts tiek pārveidots, lai atbilstu normatīvo aktu prasībām, bet notiek tajā pašā datumā. Tādā gadījumā dalības maksa netiek atgriezta vai pārcelta uz citu posmu. 
6.10.    Ja sacensības tiek pārceltas vai atceltas nepārvaramas varas dēļ un tā brīža normatīvie akti aizliedz rīkot arī bezkontakta pasākumu, tad dalības maksa tiek pārcelta uz pārcelto datumu vai kādu citu no nākamajiem posmiem pēc komandas izvēles.

7.    DISTANCES VEIKŠANA UN ATZĪMĒŠANĀS

7.1.    Sacensības notiek saskaņā ar LOF apstiprinātajiem rogaininga sacensību noteikumiem, ja šajā nolikumā nav noteikts citādi. Noteikumu latviskā versija publicēta Latvijas rogaininga mājas lapā: http://rogaining.lv/?ucat=3.
7.2.    Pirms starta tiek izsniegts karšu komplekts – viena sacensību karte katram dalībniekam.
7.3.    Dalībnieka numurs sacensību laikā jānēsā redzamā vietā – pie somas vai sacensību apģērba.
7.4.    Atzīmēšanās kontrolpunktos notiek ar SPORTIdent atzīmēšanās sistēmu, katram komandas dalībniekam izmantojot organizatoru izsniegto SI karti. SI kartes netiek piešķirtas konkrētiem dalībniekiem, bet komandai, tāpēc nav nozīmes, kuru SI karti izmanto katrs komandas dalībnieks. 
7.5.    Lai kontrolpunkts tiktu ieskaitīts, visiem komandas dalībniekiem kontrolpunktā ir jāatzīmējas divu minūšu ietvaros un atzīmējoties KP, tiek ņemta vērā tikai pirmā atzīmēšanās reize. Ja dalībnieks atzīmējas vairākas reizes, tad tiek ņemta vērā katra komandas dalībnieka pirmā konkrētā KP atzīme, tāpēc netuvojieties kontrolpunktam pirms neesat pārliecināti, ka visa komanda varēs atzīmēties noteiktajā laikā.
7.6.    Izmantojot izsniegtās aproces, komandas dalībniekiem ir nepieciešams pirms sacensību starta stingri piestiprināt SI karti ap roku tādā veidā, ka, nebojājot aproci, to nevar noņemt, un rūpēties par to, lai SI karte netiktu bojāta un norauta no rokas līdz finišam, kur to noņemt drīkst sacensību tiesnesis. Par startēšanu ar nepiestiprinātu SI karti dalībniekam var tikt piemērota diskvalifikācija vai cits sods pēc galvenā tiesneša ieskatiem.
7.7.    Ja atzīmējoties KP, neatskan signāls vai nemirgo sarkanais atzīmēšanās signāls, KP vietā nav atrodama SI stacija vai KP ir bojāts, jārīkojas atbilstoši uz kartes norādītajām instrukcijām.
7.8.    Komandas laiks finišā tiek fiksēts pēc pēdējās dalībnieka atzīmes finiša KP. Pēc atzīmēšanās finišā turpat finiša zonā tiesnešu uzraudzībā jāatvieno SI kartes aproce, jānodod SI karte un pārējais iznomātais inventārs.
7.9.    Par katru nokavētu minūti pēc Sacensību kontrollaika komanda saņem 1 soda punktu, kas tiek atskaitīts no komandas savākto punktu skaita. Ja komanda finišē vairāk kā 30 minūtes pēc Sacensību kontrollaika, komandai tiek atņemti visi punkti. Pēc kontrollaika apmeklētie KP netiek ieskaitīti.
7.10.    Par katru pārrautu SI kartes aproci komanda saņem 5 soda punktus, kas tiek atskaitīti no komandas savākto punktu skaita.
7.11.    Dalībnieku pienākums ir ievērot godīgas spēles („Fair play”) principus gan distances veikšanā, gan ekipējuma un citu neatļautu palīglīdzekļu izmantošanā. Skriešana ar suni atļauta tikai pavadā. Ja tas, pēc tiesnešu domām, rada priekšrocības, arī tiek uzskatīts par palīglīdzekli un dalībniekiem šādos gadījumos rezultāts tiek aprēķināts, bet rezultātos tas tiek norādīts kā startēts ārpus kārtas.
7.12.    Ja ar kādu no komandas dalībniekiem notiek negadījums vai citu iemeslu dēļ komanda nespēj turpināt distanci, ir jāsazinās ar tiesnešiem un jāsaskaņo turpmākā darbība.
7.13.    Pēc komandas finiša vai izstāšanās dalībniekiem ir jānodod sacensību organizatoriem īrētā SI karte un cits ekipējums, ja tāds ir izmantots. Ekipējuma nodošanas brīdī dalībniekam ir jāpārliecinās par to, ka ekipējuma saņemšanas tiesnesis ir atzīmējis visu nodoto ekipējumu. Par nenodoto iznomāto ekipējumu dalībniekam ir jāmaksā soda nauda atbilstoši šim nolikumam.
7.14.    Dalībniekiem sacensībās aizliegts atstāt distancē jebkāda veida atkritumus, šķērsot sējumus, viensētu pagalmus, aizliegtās teritorijas, kā arī pārkāpt privāto teritoriju aizliegumus, motorizētus transporta rīkus, kā arī izmantot jebkādu palīdzību no malas, izņemot gadījumus, kad ir nepieciešama pirmā medicīniskā palīdzība.
7.15.    Pēc tiesnešu ieskatiem sodi var tikt piešķirti arī par citiem, nolikumā neminētiem, pārkāpumiem, kuri pēc tiesnešu vērtējuma ir radījuši priekšrocības, traucējumus vai draudus attiecībā pret citiem dalībniekiem. Piemēram, KP pārvietošana vai bojāšana u.tml. Piešķiramie sodi ir soda punkti vai diskvalifikācija.

8.    INVENTĀRS UN INVENTĀRA NOMA

8.1.    Distances plānošanai un veikšanai noderēs kompass ar grādu iedaļām, rakstāmais (ūdensizturīgs marķieris plānošanai un pierakstiem), lineāls, pulkstenis, sporta dzēriens, enerģētiska pārtika, laikapstākļiem atbilstošs apģērbs.
8.2.    Dalībniekiem ir iespēja iznomāt kompasus, tos iepriekš rezervējot reģistrācijas brīdī mājas lapā vai rakstot uz e-pastu xrace@xrace.lv
8.3.    Dalībniekiem ir pienākums saudzīgi izturēties pret īres inventāru un nodot to organizatoriem nebojātu. Ja īres inventārs distancē tiek bojāts vai pazaudēts, dalībniekam ir jāsedz organizatoriem radušies zaudējumi šādā apmērā: SI karte – 70 EUR; Kompass – 20 EUR; GPS - 80 EUR. Dalībniekam zaudējumi ir jāsedz 3 darba dienu laikā pēc sacensību beigām, pārskaitot naudu uz organizatoru bankas kontu.
8.4.    Palīdzības izsaukšanai ārkārtas situācijās ieteicams, bet nav obligāts mobilais tālrunis (ja nepieciešams, ūdensnecaurlaidīgā iepakojumā) un/vai svilpe.

9.    REZULTĀTI, KOPVĒRTĒJUMS UN APBALVOŠANA

9.1.    Rezultātu veido SI kartēs reģistrēto KP iegūto punktu summa, atskaitot soda punktus. Ja kādai no komandām (3h MTB un 2h O-Run - individuāli) ir vienāds punktu skaits, uzvar tā komanda, kas konkrēto punktu summu savākusi īsākā laikā.
9.2.    Apstiprinātie sacensību rezultāti tiek publicēti sacensību mājas lapā  ne vēlāk kā 3 dienu laikā pēc sacensībām. 
9.3.    Sacensību balvas tiek piešķirtas pirmajām trīs vietām katrā grupā. Sacensību organizatori patur tiesības apsveikt tikai pirmās vietas, ja komandu vai dalībnieku skaits noteiktā grupā nepārsniedz 6 komandas. Komandas tiks vērtētas un apbalvotas tikai savu vecuma grupu ietvaros, tādējādi ne junioru, ne veterānu, ne superveterānu komandas nekonkurē un netiek apbalvotas Open grupas ietvaros.
9.4.    Sezonas kopvērtējumu rēķina, summējot attiecīgās komandas (pēc nosaukuma) vai individuālā skrējēja vai MTB braucēja (pēc vārda, uzvārda) iegūtos punktus konkrētajā distancē visos posmos kopā, izņemot 1 posmu ar viszemāko rezultātu (par tādu uzskata arī izlaistu posmu). Vienādas punktu summas gadījumā augstāku vietu izšķir īsāka distancē pavadītā laika summa. Ja arī laiku summas ir vienādas, tad augstāku vietu izšķir augstāks sezonas pēdējā posma rezultāts.
9.5.    Kopvērtējuma aprēķinā Family grupa tiek ieskaitīta pie katras distances vīriešu, sieviešu vai jauktā tipa komandām.
9.6.    Ar sezonas kopvērtējuma balvām tiks apbalvotas 3 visvairāk punktu ieguvušās vīriešu, sieviešu un jauktās komandas 2h, 4h, 6h distancēs un 3 visvairāk punktu ieguvušie vīrieši un sievietes Rogaininga skrējiena un MTB distancē, kas nav izlaiduši vairāk par 1 posmu.